Hotello’s definiëren wat succes voor hen betekent
Op dinsdag 28 maart vond de 4e editie van het HotelloTOP België Year Event plaats tijdens VENUEZ17 in Antwerpen. Dit evenement is een initiatief van HotelloTOP, het netwerkplatform voor alumni van internationale Hotel Management scholen en hospitality professionals, in samenwerking met de gerenommeerde Hotel Management Scholen Katholieke Hogeschool VIVES Brugge, Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen en Erasmushogeschool Brussel. Het HotelloTOP België Year Event 2017 stond in het teken van ‘Destination Success 2.1’. Het programma bestond uit een beursbezoek aan VENUEZ17, een lunch, congres en afsluitende netwerkborrel. Het programma werd druk bezocht en met ruim 200 bezoekers mag deze editie wederom succesvol worden genoemd.
‘Destination Success 2.1’
Het jaar 2017 is er een van positiviteit en groei en daarom richtte HotelloTOP zich op het thema ‘Destination Success 2.1’. Voorafgaand aan het HotelloTOP België Year Event 2017 werden de bezoekers een aantal vragen gesteld; wat motiveert je en hoe kun je deze factoren gebruiken? Hoe bepaal je of je je doelen hebt bereikt? Wat is jouw vlucht naar succes? Succes is geen onbeweeglijk begrip meer maar fluctueert met de levensfase van de individu. HotelloTOP onderzocht en toonde hoe je kunt uitvinden wat je motiveert, wat toegevoegde waarde creëert, hoe je gebruik kunt maken van kansen en hoe je succes definieert. Vanwege het internationale karakter van de branche vond het congres dit jaar voor het eerst in het Engels plaats en werd in goede banen geleid door niemand minder dan Virginie Claes (Miss België 2006).
Bronnen van inspiratie
HotelloTOP gelooft in ‘likeminded people sharing the stage’ en daarom werden iconen uit de branche gevraagd de bezoekers te inspireren. Als hoogtepunt van de dag betrad Alain Coumont het podium. Alain is de founder van het bekende concept Le Pain Quotidien. Tegenwoordig bekleedt hij de rol van Chief Creative Officer en is de drijvende kracht achter het concept. In zijn Keynote Presentatie stond de passie die tot het succes leidde centraal. Daarnaast gaf Serge Haelterman, de Art Director van Creneau International een Keynote presentatie. Serge deelde zijn visie over design in de hospitality branche en liet zien hoe de branche het hoofd boven water kan houden in deze snel veranderende wereld. ‘Dig deep remember why fly high’, aldus Serge.
Middels een TOP Talk, een korte en interactieve presentatie, deelde Erik Wood zijn passie; Eventonline. Als grondlegger van het grootste MICE platform van België heeft Erik veel uitdagingen het hoofd moeten bieden. Erik liet zien dat er veel doorzettingsvermogen nodig is om je doelen te bereiken: “A dream is just a wish without a plan”. Zeker is HotelloTOP van het gegeven dat de definitie van succes over de jaren verandert. Daarom deelde 4 studenten van de Belgische Hotel Management scholen een TOP Talk die focuste op hun interpretatie van succes en hoe zij de toekomst van de branche zien. Het ‘flight plan’ van de studenten liet zien dat de ‘future leaders’ hard aan de weg timmeren om de TOP te bereiken.