Alle 125 kamers krijgen compleet nieuwe look & feel
Golden Tulip Hotel Central is halverwege haar grootschalige renovatie project, dat ook wel Central 3.0 wordt genoemd. De afgelopen jaren werd 14e-eeuwse gewelvenkelder De Hoofdwacht gerestyled, bouwde het hotel een luxe penthouse van 150m2 en werd Brasserie Cé geopend. Vorige maand werd de Moriaen Bar compleet heringericht en na Carnaval start de grootste renovatie van in totaal 125 kamers. In juni krijgt het hotel tevens een compleet nieuwe serre. Alles geheel in stijl van de nieuwe Golden Tulip look en feel. Naar verwachting worden de eerste 15 kamers medio mei opgeleverd.
Complete renovatie
De verbouwing van de kamers is geheel in lijn met de eerdere verbouwingen en metamorfoses de afgelopen jaren bij Golden Tulip Hotel Central. Hierbij zijn tradities, gastvrijheid, eigenheid en oog voor detail de belangrijkste uitgangspunten. Bij de nieuwe kameropzet is vooral rekening gehouden met een frisse ruimtebeleving. Zo worden de kamers onder andere uitgerust met nieuwe, betere verlichting en nieuwe IP TV’s waarop onder andere Netflix kan worden afgespeeld. Ook worden alle meubels vervangen en krijgen de kamers klimaatbeheersing 3.0 waarmee de gast heel gemakkelijk zelf het klimaat in de kamer kan bepalen. Hierdoor wordt er geen gas verbruikt en wordt het hotel ook nog eens duurzamer. Daarnaast worden ook alle badkamers compleet verbouwd en krijgen in totaal 55 kamers een luxe inloopdouche. Feran Thomassen, de interieur architect van het hotel, verzorgt ook dit keer de styling en het design. Alle kamers krijgen een persoonlijke touch en uniek ontworpen behang waarmee een boetiekhotel gevoel gecreëerd wordt. In het behang worden een aantal thema lijnen vertaald met verwijzingen naar Den Bosch, bloemen, Delfts blauw, spreuken, muziek en natuurlijk de historie van Golden Tulip Hotel Central en de familie Rademaker. Hierdoor is dezelfde stijl door het hele hotel herkenbaar. In juni wordt de gehele serre aan de voorzijde van het hotel compleet vernieuwd. Deze zal op 19 juli klaar zijn.
Mening van de gasten
Optimaal comfort en persoonlijke benadering staan hoog in het vaandel bij Golden Tulip Hotel Central. Om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen en behoeften van de gast heeft het hotel twee testkamers, met beide een andere indeling, gemaakt. Gasten worden na hun verblijf gevraagd naar hun ervaringen. Aan de hand hiervan wordt gekozen welke variant in het hele hotel wordt doorgevoerd.
Moriaen Bar
Recent kreeg de bekende Moriaen Bar, gelegen naast de 14-eeuwse gewelvenkelder De Hoofdwacht, een complete metamorfose. Door verschillende materialen terug te brengen naar enkele hoofdelementen is de ruimte enerzijds nog herkenbaar in zijn oorspronkelijke setting maar, is het ook een moderne, eigentijdse ruimte geworden. Zo zijn de plafonds gestript, onnodige accenten weggehaald en werd hier een nieuw lijnenspel aangebracht die stijlvol wordt uitgelicht. In de lambriseringen komen de oorspronkelijke Delfst blauwe tegeltjes, die ontdekt werden tijdens de verbouwing van de Hoofdwacht, terug. Verder werd de bar opener gemaakt door de zware flessen-nesten te verwijderen en glas- en spiegelaccenten toe te voegen. Voor de bijzondere wijnen uit de grote wijnkelder is een aparte wijnkast gemaakt. De eerder inpandige hoek werd ook bij de bar betrokken door de plaatsing van een hoge zitbank met daarboven een eigenwijs behangmotief en dient deze hoek nu als entree voor de gehele ruimte.
Over Golden Tulip Hotel Central
Golden Tulip Hotel Central in ’s-Hertogenbosch is een vier-sterren hotel met in totaal 125 kamers en een luxe penthouse. Het hotel kent een rijke geschiedenis en een markante familiehistorie. Een bron van Bourgondische gastvrijheid en bruisend middelpunt van activiteiten in een entourage op hoogwaardig, internationaal niveau. Het verhaal van een bijzondere dynastie van hoteliers in een bijzonder pand. Beleef ‘s-Hertogenbosch in al zijn mooie facetten in en om Golden Tulip Hotel Central!
Over Louvre Hotels Group & Golden Tulip
Met meer dan 1.200 hotels in 52 landen is Louvre Hotels Group één van de grootste internationale hotelketens. Sinds een jaar is de keten eigendom van Jin Jiang International Hotels. Golden Tulip is een onderdeel van Louvre Hotels Group, heeft meer dan 50 jaar ervaring in de hospitality industrie en heeft meer dan 200 hotels in het midden-, hoog-, en luxe segment. De merken Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip, bieden in Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië, het Pacifisch gebied en Amerika een internationale standaard aan service en faciliteiten met een persoonlijke touch. Louvre Hotels Group voert naast Golden Tulip de merken Première Classe, Campanile, Kyriad en Kyriad Prestige. Louvre Hotels Group is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en Tulip Inn (35 hotels), Campanile (20 hotels) en Première Classe (2 hotels). Zie voor meer informatie www.goldentulip.com of www.louvre-hotels.com.