Circa twintig wijnregio’s en opkomende landen aanwezig op nieuw wijnevenement
Op woensdag 14 maart 2018, enkele dagen voor Prowein in Düsseldorf, vindt in Amsterdam het eerste ‘Wine Regions Event’ plaats. Deze beurs richt zich op de Nederlandse wijnprofessional en is een gezamenlijk initiatief van Perswijn Magazine en Pitch Communicatie & PR. Op dit eendaagse event presenteren wijngebieden en kleine, opkomende wijnlanden hun wijnen aan importeurs, retailers, sommeliers, chefs, inkopers en journalisten.
Twee maanden voor de beurs begint het spectrum aan aanmeldingen steeds meer vorm te krijgen. Zoals de organisatie verwacht zal er 14 maart een afgewogen mix te zien en te proeven zijn van bekende wijnregio’s en absolute nieuwkomers. Tot nu toe zijn er afspraken gemaakt met diverse domaines uit Franse regio’s, zal een aantal Spaanse wijngebieden vooral het thema “biologisch” naar voren brengen en zijn er inschrijvingen van diverse interessante Amerikaanse wijnstaten zoalsonder andere New York. Verdere deelnemers zijn onder andere Californië, Oostenrijk, Zwitserland, Georgië, Libanon, Turkije, Portugal, Zuid Afrika, en niet te vergeten Nederland.
Wine Regions Event voert momenteel nog de laatste gesprekken met andere wijngebieden uit zowel Europa als overige werelddelen. De sluitingsdatum voor inschrijvingen is 1 februari.
Bezoek aan het evenement is gratis voor alle Nederlandse en Belgische wijnprofessionals op vertoon van een relevant visitekaartje. Inmiddels hebben zich ruim 350 bezoekers aangemeld. Aanmelden kan via deze link.
Binnenkort staat het hele programma inclusief workshops en de deelnemerslijst online op www.wineregionsevent.com.
Over Perswijn Magazine
Perswijn is het belangrijkste onafhankelijke wijntijdschrift van Nederland. Het verschaft informatie over wijnen uit de gehele wereld en is altijd op zoek naar nieuwe en verrassende ontdekkingen. Het staat vol met boeiende en leesbare artikelen over de meest uiteenlopende wijnen en wijngebieden, geschreven door bekende wijnjournalisten Geen droge kost, geen wijnsnobisme, maar zakelijke informatie voor iedereen die van een goed glas wijn houdt. Wijn is verrassend gewoon en Perswijn draagt dat uit. Het blad wordt zeer gewaardeerd om zijn objectieve en actuele wijninformatie. Voor elk nummer worden door een deskundig panel honderden wijnen kritisch geproefd. www.perswijn.nl
Over Pitch Communicatie en PR
Een trendsettend bureau in het promoten van food, wijn en hospitality labels. Al meer dan tien jaar heeft Pitch PR een sterke focus op de food- en wijn business en wordt er gewerkt aan opdrachten die uitblinken in smaak, innovatie, duurzaamheid of een ijzersterke prijs/kwaliteit. Pitch PR bestaat uit circa 10 communicatieprofessionals en analyseert, creëert en activeert merken. Dagelijks voert het team van Pitch PR de dialoog met alle media, influencers en bloggers in de wereld van food, wijn, spirits & hospitality. Het bureau wordt herkend als ‘Most Significant PR Agency in the Netherlands’ door Meininger’s Wine & Spirits International. www.fantastig.nl