Nieuw evenement voor wijnregio’s, georganiseerd door Perswijn en Pitch PR
Op woensdag 14 maart 2018, enkele dagen voor Prowein in Düsseldorf, vindt in Amsterdam een nieuw evenement plaats. Het ‘Wine Regions Event’ is een gezamenlijk initiatief van Perswijn Magazine en Pitch Communicatie en PR. Op dit eendaagse event kunnen wijngebieden en kleine, opkomende wijnlanden hun wijnen presenteren aan de Nederlandse markt. Dit nieuwe wijnevent richt zich op importeurs, retailers, sommeliers, chefs, inkopers en journalisten. www.wineregionsevent.com.
Wine Regions Event
Zowel Perswijn Magazine als Pitch PR zien een groeiende behoefte van gespecialiseerde en opkomende wijngebieden om hun wijnen in Nederland te presenteren. Anderzijds zijn de agenda’s van wijnprofessionals altijd erg vol door de vele proeverijen, initiatieven van importeurs en vakbeurzen. Dit geeft aanleiding om begin volgend jaar de krachten te bundelen. Inmiddels zijn er goede contacten met interessante en opkomende wijngebieden, zowel binnen Europa als in nieuwere wijncontinenten. Ook importeurs uit Nederland hebben de mogelijkheid hun wijnen te presenteren als zelfstandige exposant. Dit kan voor een bepaalde regio of in samenwerking met een andere deelnemer van een bepaald wijngebied.
Over Perswijn Magazine
Perswijn is het belangrijkste onafhankelijke wijntijdschrift van Nederland. Het verschaft informatie over wijnen uit de gehele wereld en is altijd op zoek naar nieuwe en verrassende ontdekkingen. Het staat vol met boeiende en leesbare artikelen over de meest uiteenlopende wijnen en wijngebieden, geschreven door bekende wijnjournalisten Geen droge kost, geen wijnsnobisme, maar zakelijke informatie voor iedereen die van een goed glas wijn houdt. Wijn is verrassend gewoon en Perswijn draagt dat uit. Het blad wordt zeer gewaardeerd om zijn objectieve en actuele wijninformatie. Voor elk nummer worden door een deskundig panel honderden wijnen kritisch geproefd. www.perswijn.nl.
Over Pitch Communicatie en PR
Een trendsettend bureau in het promoten van food, wijn en hospitality labels. Al meer dan tien jaar heeft Pitch PR een sterke focus op de food- en wijn business en wordt er gewerkt aan opdrachten die uitblinken in smaak, innovatie, duurzaamheid of een ijzersterke prijs/kwaliteit. Pitch PR bestaat uit circa 10 communicatieprofessionals en analyseert, creëert en activeert merken. Dagelijks voert het team van Pitch PR de dialoog met alle media, influencers en bloggers in de wereld van food, wijn, spirits & hospitality. Het bureau wordt herkend als ‘Most Significant PR Agency in the Netherlands’ door Meininger’s Wine & Spirits International. www.fantastig.nl.