Relais & Châteaux lanceert vijf experience films

‘Creating Delicious Journeys’

Hoe krijg je de mooiste travel en food experiences in beeld? Met die uitdaging is het luxe hotel- en restaurantlabel Relais & Châteaux aan de slag gegaan. Eén miljoen euro: dat is het bedrag dat het merk dit jaar investeert in een nieuwe digitale campagne ‘Creating Delicious Journeys’. De campagne is vanaf vandaag live en bestaat onder andere uit vijf films, gemaakt door het Parijse bureau Première Heure in samenwerking met regisseur Davide Gentile en fotograaf Benjamin Loyseau. Met hun nieuwe campagne nodigt Relais & Châteaux gasten en influencers uit om hun ervaringen en fijne momenten bij Relais & Châteaux vestigingen te delen met #deliciousjourneys.

Delicious Journeys
Onder leiding van voorzitter Philippe Gombert en communicatiedirecteur Isabelle Mical is de nieuwe campagne Delicious Journeys gelanceerd. Kosten noch moeite zijn gespaard bij de productie van een vijftal films van topkwaliteit met aansluitende printcampagne. In de films over Relais & Châteaux over leden uit Japan, Argentinië, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk komen de kernwaarden van Relais & Châteaux naar voren: focus op de lokale cultuur en tradities, het delen van mooie momenten en het verzorgen van een onvergetelijke gastervaring.

Instants
Ook het digitale magazine instants blijft groeien, met op dit moment meer dan 120.000 lezers. Het magazine laat het werk van meer dan dertig befaamde journalisten en influencers over de hele wereld zien. De printversie van het magazine wordt twee keer per jaar uitgebracht, in de lente/zomer en in de herfst/winter.

  • Relais & Châteaux in cijfers
    In 2018 werden er voor bijna 150 miljoen euro reserveringen gemaakt in het reserveringssysteem. Jaarlijks zijn dat gemiddeld 134.000 reserveringen, met een gemiddelde gastbesteding van 1100 euro
  • De helft van de omzet van Relais & Châteaux bestaat uit de ledencontributie; de andere 50% uit inkomsten uit verkoop. In 2017 telde de cumulatief gerapporteerde omzet van de 580 vestigingen een totaal van 2,3 miljard euro; 46% vanuit de hotelsector, 47% van restaurants en de resterende 7% van andere activiteiten, zoals spa’s. 
  • Relais & Châteaux is marktleider in hoogwaardige geschenken voor particulieren en bedrijven. Gift boxes genereren 75% van de omzet, terwijl cadeaubonnen goed zijn voor 25%. 
  • Het digitale magazine Instants bereikt maandelijks meer dan 120 duizend unieke bezoekers.
  • Favoriete bestemmingen: voorkeursbestemmingen van gasten zijn Noord-Amerika (35%), gevolgd door Frankrijk (27%), waarna Italië (15%) en de UK (6%) komen. 
  • Gastprofiel: de gemiddelde Relais & Châteaux gast is ongeveer 50 jaar oud, boekt voor twee nachten en besteedt rond de €1100.

Over Relais & Châteaux
Relais & Châteaux, opgericht in 1954, is een vereniging van meer dan 580 unieke hotels en restaurants die wereldwijd zogenoemde delicious journeys verzorgen. Alle aangesloten hotels en restaurants zijn in eigendom van onafhankelijke hoteliers, chefs en eigenaren die hun passie voor hun vak en hun streven naar authenticiteit graag delen met hun gasten. Relais & Châteaux is wereldwijd vertegenwoordigd, van de Napa Valley wijngaarden en de Franse Provence tot de tropische stranden in de Indische Oceaan. Op alle bestemmingen kun je je overgeven aan een compleet verzorgde beleving, geïnspireerd op lokale producten en tradities.

Relais & Châteaux leden streven ernaar de rijkdom en de diversiteit van restaurants en de tradities van het gastheerschap over de hele wereld te beschermen, te respecteren en te promoten. Ze onderschrijven deze ambitie door middel van de Vision, gepresenteerd aan UNESCO in november 2014. www.relaischateaux.com