LANCERING GLENFIDDICH FIRE & CANE


De wereldberoemde whisky brand Glenfiddich lanceert de nieuwe telg in de Experimental Series, Fire & Cane

Briefing:
De wereldberoemde whisky brand Glenfiddich lanceert de nieuwe telg in de Experimental Series, Fire & Cane: een whisky gerijpt in rumvaten met een lichte rooksmaak en een aangenaam zoetje. De Nederlandse importeur van Glenfiddich heeft Pitch gevraagd de lancering voor pers en influencers voor haar rekening te nemen. Uitdaging was om van deze lancering niet ‘another whisky launch’ te maken, maar een feestje dat leuk en interessant is voor zowel de whisky kenner als de whisky beginneling. Omdat Hotel Sofitel Legend The Grand een flagship is van het merk Glenfiddich, was dit de uitgelezen plek om de pers kennis te laten maken met de nieuwe smaak. 

Concept:
Op 20 juni hebben we op het prachtige terras in de binnentuin van The Grand de perslancering van Fire & Cane georganiseerd. Het balkon boven het terras leende zich prima voor een feestje met een man of 30. Uiteraard hebben we voor een prachtige aankleding van het event gezorgd, waarbij we een bloemist de reling van het balkon hebben laten versieren met een prachtige bloemenslinger in de kleuren van Fire & Cane. 

In goede samenwerking met Maxxium, de importeur van Glenfiddich en de mensen van The Grand/Restaurant Bridges, hebben we gezorgd voor een geweldige middag waarop zo’n 30 m/v aanwezig was om de nieuwe whisky te proeven. De middag begon met een welkomstcocktail, uiteraard op basis van Fire & Cane. Daarna verzorgden twee brand managers van Glenfiddich, Tony en Bram, een masterclass Glenfiddich en proefden we 3 verschillende Glenfiddich whiskies. Daarna werd op het balkon (in een heerlijk junizonnetje) de bar geopend en konden er verschillende cocktails op basis van Fire & Cane worden geproefd aan de bar. Ook heeft de keuken van Bridges (1 Michelin ster) waanzinnige foodpairings verzorgd, die naadloos aansloten bij de geserveerde whisky. Een saxofonist/dj zorgde voor een gezellig zomers sfeertje. Na afloop ontvingen alle gasten een goodiebag met daarin 3 samples Glenfiddich, waaronder uiteraard Fire & Cane, om thuis in alle rust nog eens na te proeven.

Resultaat:
We kijken terug op een zeer geslaagde lancering. We hebben gezorgd voor een mooie mix van serieuze whisky- en drankenjournalisten, lifestyle journalisten, bloggers en influencers. Dit waardeerde onze klant enorm, vertelde zij ons achteraf. De sfeer tijdens het evenement was geweldig, mede dankzij de altijd zeer professionele staff van The Grand/Bridges restaurant.
Tijdens het event is er veelvuldig verslag gedaan via Instagram(stories) en door de prachtige foto’s van vakman Tony Perez, hebben we ook na het event nog mooie posts, stories en artikelen weten te genereren. Onze KPI’s in termen van PR waarde voor deze lancering hebben we dan ook ruimschoots gehaald.

Geef een reactie