Enkele maanden na de lancering in de VS zet de Adult Non-Alcoholic Beverage Association (ANBA) een afdeling op om drankmerken in Europa te verenigen
Sinds deze week heeft de Adult Non-Alcoholic Beverage Association (ANBA) een afdeling in Europa met een nieuw bestuur van professionals uit de dranken industrie. De organisatie staat ervoor om alcohol vrije drankenmerken voor volwassenen over de hele wereld te verenigen.
De voorkeur van de consument gaat steeds vaker uit naar alcoholvrije alternatieven. Om deze behoeftes tegemoet te komen, richt de Adult Non-Alcoholic Beverage Association (ANBA) haar tweede afdeling op, die de producenten in Europa vertegenwoordigt.
De eerste afdeling, die in Noord-Amerika werd opgericht, heeft reeds bijgedragen tot de groei van de bier, wijn, gedistilleerd en kant-en-klare cocktails sector. Dit heeft ervoor gezorgd dat de consument steeds meer keuze krijgt uit alcoholvrije dranken voor elke sociale gelegenheid. Dit wordt nu uitgebreid naar Europa om de groei te ondersteunen die de drankenindustrie doormaakt.
ANBA is opgericht om het gebrek aan universele regelgeving aan te pakken, de richtlijnen voor internationale handel en marktexpansie te verstrekken, en een centrale entiteit voor de belangrijkste belanghebbenden (consumenten, detailhandelaren, leveranciers en complementaire industrieën) te bieden.
De oprichtende bestuursleden van ANBA UK/EU zijn onder meer vertegenwoordigers van Lyre’s Spirits Co, Thomson, Scott Noughty, Savyll, lsh Spirits, Drop Bear Beers, Mocktails, Lucky Saint, Big Drop Brewing, en Mindful Brands.
“Oprichters van niet-alcoholische dranken erkennen dat ze samen sterker staan. Nu het marktaandeel sneller groeit dan de regelgeving, heeft de nieuwe ANBA UK/EU een belangrijke taak om ervoor te zorgen dat regelgevingslandschappen eerlijk blijven en consumenten vertrouwen krijgen in de kwaliteit van de producten,” zegt Mark Livings, voorzitter van het ANBA-bestuur en medeoprichter van Lyre’s Sprits Co. “Met een verenigde stem via ANBA, zullen we meer relevantie, acceptatie en duurzame groei brengen voor ons snel ontwikkelende deel van de wereldwijde drankenindustrie.”
De Europese afdeling van ANBA zal samen werken met de Noord-Amerikaanse afdeling, dit zorgt voor een nieuwe mindset in de alcoholvrije sector dat impact heeft op wat en hoe mensen over de hele wereld drinken.
ANBA zal dit bereiken door:
- Het opleiden en betrekken van alle belanghebbenden om de groei van de industrie te versnellen;
- Het creëren van industrie- en regelgevingsnormen voor de industrie;
- Het ontwikkelen van strategieën voor pleitbezorging, beleid en overheidszaken die haar leden beschermen en ondersteunen;
- Het bieden van de nieuwste inzichten en trends in de industrie;
- Het benutten van collectieve koopkracht voor ledenkortingen op zakelijke hulpmiddelen en diensten;
- Het bieden van professionele ontwikkeling, netwerken en zakelijke ondersteuning aan leden.
Amanda Thomson, CEO en oprichter Thomson & Scott zegt: “De timing van ANBA’s lancering is perfect. Tot op heden hebben de alcoholvrije producenten die steeds relevanter worden in de wereldwijde drankenmarkt geen stem gehad. In plaats daarvan hebben de grote alcoholproducenten voor ons gesproken. Dit platform geeft ons de broodnodige kans om onze vlag in het zand te steken over de kwesties die er toe doen. Het is een ‘gamechanger!“
ANBA wordt gevormd door ondernemers en leidende merken in verschillende segmenten van de volwassen non-alcoholische dranken, waaronder bier, wijn, sterke drank, kant-en-klare cocktails, mixers en nog veel meer. Dit is een groep van vernieuwers en vooruitstrevende denkers die de categorie stimuleren om uit te breiden.
In de Verenigde Staten vertegenwoordigt de vereniging namen als Athletic Brewing Co, CERIA Brewing, Grüvi, H2OPS Sparkling Hop Water, Hella Cocktail Co, Partake Brewing, Ritual Zero Proof, Spiritless, Starla Wines, Töst, WellBeing Brewing Co, en meer dan 60 andere non-alcoholische drankmerken voor volwassenen. Voor meer informatie: https://nabeverages.org
Global Market Insights: De wereldwijde markt voor non-alcoholische dranken zal naar verwachting groeien tot $30 miljard dollar in 2025, volgens Global Market Insights. In de VS zijn alcoholvrije dranken (NA) het afgelopen jaar met 113,4% gegroeid, in vergelijking met het jaar ervoor. Alcoholvrij bier was goed voor 31,7% van de groei en alcoholvrije wijnen 39,4%, volgens NielsenIQ.
Over de ANBA: Opgericht in juli 2021, de Adult Non-alcoholic Beverage Association is de non-profit vereniging gewijd aan de bevordering, bescherming en groei van de volwassen non-alcoholische drankenindustrie over de hele wereld. ANBA vertegenwoordigt een diverse gemeenschap en streeft naar educatie en pleitbezorging voor zowel leden merken en consumenten, door een centrale stem te bieden die ten dienste staat van haar leden en tegelijkertijd het bewustzijn van de industrie in het algemeen bevorderen.