Na een uitgebreide procedure heeft export marketing organisatie Wines of South Africa (WoSA), Harriet Boekholt en Robert Verhoeven van Pitch PR aangesteld om hen per 1 augustus 2021 te vertegenwoordigen via gerichte PR en marketing activiteiten in Nederland. Nederland is een van de top exportmarkten voor Zuid-Afrikaanse wijnen en daarmee een van de belangrijkste focusmarkten voor Wines of South Africa.
De afgelopen tien jaar werden de WoSA-activiteiten in Nederland professioneel vertegenwoordigd door Sara Channell, die nu het stokje overdraagt aan Robert en Harriet om haar carrière elders voort te zetten.
De nieuwe gezichten van WoSA zijn in de food en wijn wereld vooral bekend van hun PR en communicatiebureau Pitch PR in Amsterdam. Vanaf augustus zullen zij het belangrijkste aanspreekpunt worden voor importeurs, retailers, journalisten en de producenten uit de diverse wijngebieden van Zuid-Afrika. Ze zullen hierbij ondersteund worden door hun team.
“We willen graag van deze gelegenheid gebruik maken om Sara Channell te bedanken, die een integraal onderdeel vormde van het internationale WoSA-team, onze strategie heeft geïmplementeerd en de Nederlandse markt voor Zuid-Afrikaanse wijnen de afgelopen 10 jaar heeft helpen groeien. Hoewel we het jammer vonden om afscheid te nemen van Sara, verwelkomen we nu Robert en Harriet aan boord. Wij zijn ervan overtuigd dat zij goed gepositioneerd zijn om Zuid-Afrikaanse wijnen naar het volgende niveau in Nederland te tillen en kijken uit naar de samenwerking met hen”, aldus WoSA CEO, Siobhan Thompson.
Over WoSA
WINES OF SOUTH AFRICA (WoSA) is een non-profitorganisatie die de export van alle Zuid-Afrikaanse wijn naar belangrijke internationale markten promoot. Naast het hoofdkantoor in Stellenbosch, Zuid-Afrika, heeft WoSA ook kantoren in Engeland, Canada, USA, Zweden, China, Nederland en Duitsland en Afrika. Zie www.wosa.co.za