‘gastvrijheid van de toekomst’
Over enkele weken zal een van de grootste hotelketens ter wereld een nieuw hotelconcept lanceren waarbij de nieuwste technologieën subtiel geïntegreerd worden in een compleet herziene gastbeleving. Het nieuwe hotel staat in het centrum van Shanghai.
Volgens Louvre Hotels Group (LHG) dienen hotels van de toekomst verbinding te creëren, ecologisch en veilig te zijn en bovendien het welzijn van gasten te bevorderen door middel van interactie en beleving. Een SmartHotel is een plek waar nieuwe technologieën worden toegepast die de gastbeleving optimaliseren en interactie met andere gasten stimuleren. Het Jing An Shanghai Campanile hotel is het eerste SmartHotel van LHG waarin dit nieuwe concept wordt toegepast.
Technologie in het hotel
Zowel de tuin, lounge, terras als het restaurant bevatten, vrijwel onzichtbaar, allerlei technologieën die inspelen op de behoeften van gasten. Zo ervaren gasten bij aankomst een geautomatiseerde check-in, de hotelkamersleutel op hun mobiele telefoon en een robot die ervoor zorgt dat contact met hotelpersoneel op elk moment van de dag mogelijk is. In het restaurant bestaat de technologie uit een QR-code waarmee gasten kunnen bestellen en de rekening kunnen betalen of splitsen. Gasten kunnen zelfs hun koffie personaliseren dankzij een ‘schuimprinter’ die een cappuccino voorziet van elke gewenste afbeelding.
Om creativiteit en interactie tussen gasten te stimuleren, is het hotel ontworpen rondom een open aula in de lobby met een gigantisch interactief scherm. In deze ruimte kunnen gasten samen werken, maar bijvoorbeeld ook een film kijken of videogame spelen. De lift werkt op gezichtsherkenning zodat de toegang tot elke verdieping veilig is. In de hotelkamers doet een robot dienst als persoonlijke assistent die voorziet in de behoeften van de gast, zoals bijvoorbeeld het afstemmen van de helderheid van beeld- en audioapparaten en het aanpassen van de kwaliteit van de lucht door middel van zuiverende technologie.
Technologie voor personeel
Het SmartHotel biedt voor het eigen personeel ook een aantal interessante opties. Zowel de receptie, het management als het onderhoudsteam werken met dezelfde applicatie om hun werk op elkaar af te stemmen. Een lamp die vervangen moet worden, een kamer die is schoongemaakt of een diner dat is bereid, alles is zichtbaar in één applicatie waardoor communicatie en afstemming soepeler verloopt.
‘SMART’ label
Louvre Hotels Group heeft er altijd naar gestreefd om innovaties beschikbaar te maken voor iedere hotelgast. Alle merken, van budget tot upscale, kunnen een SmartHotel worden en slimme technologieën toepassen. Na de testperiode in Jing An Campanile wil de groep graag een keten van SmartHotels over de hele wereld opzetten.
Over Louvre Hotels Group
Met circa 2.500 hotels in 52 landen is Louvre Hotels Group één van de grootste internationale hotelketens. Louvre Hotels Group is in alle segmenten – van 1 tot en met 5 sterren – vertegenwoordigd. De keten voert de merken Première Classe, Campanile, Kyriad, Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip. Bovendien behoren de 5 merken van het Sarovar-netwerk in India ook tot de groep net als de 4 Chinese merken Metropolo, Jin Jiang, Bestay en Goldmet Inn en de Hôtels et Préférence group. Sinds 2 jaar is de keten eigendom van Jin Jiang International Holdings, de op vier na grootste hotelketen wereldwijd. Zie voor meer informatie www.louvre-hotels.com.