Louvre Hotels Group en Barrière hebben een partnerschap getekend om hun high-end hotelaanbod te promoten. Deze commerciële alliantie tussen de twee hotelketens heeft tot doel de Aziatische klantenkring, met name de Chinezen, te vergroten in de Barrière vestigingen. Aan de andere kant kan Louvre Hotels Group de luxueuze hotels van de Barrìere familiegroep – onder leiding van Dominique Desseigne – aan haar gasten bieden.
Online Marketing
Vanwege haar expertise en steeds grotere aanwezigheid op de Aziatische markt is Louvre Hotels Group door de Lucien Barrìere groep geselecteerd voor de online marketing van hun hotels. Louvre Hotels Group zal op haar boekingsplatform alle 18 luxehotels van Barrière aanbieden. Barrìere biedt op haar plaats 20 high-end hotels van de merken Royal Tulip, Golden Tulip en Sarovar van Louvre Hotels Group aan.
Bovendien delen Louvre Hotels Group en Lucien Barrìere gemeenschappelijke waarden en ambities, voornamelijk om een steeds veeleisender internationaal publiek de mogelijkheid te bieden om de Franse levensstijl en gastvrijheid te ontdekken.
Chinees toerisme
Louvre Hotels Group is een dochteronderneming van de Shanghai groep – Jin Jiang International – de grootste hotelgroep in China die ook een touroperator heeft en een derde van de Chinese reizen naar het buitenland verzorgt. Hierdoor is de groep een expert in Chinees toerisme in Europa en daarbuiten. De Chinese betaalmiddelen, het Frans-Chinese distributieprogramma en het loyaliteitsprogramma met meer dan 120 miljoen leden zijn allemaal goede redenen om samen te werken met Louvre Hotels Group en zo de Aziatische markt te veroveren.
“De invloed van Louvre Hotels Group op de Aziatische toerisme markt is zeer groot. Dit vermogen om de zichtbaarheid van onze merken en distributieplatformen te vergroten, is een aanzienlijk voordeel voor partners zoals de Lucien Barrière groep. Dankzij krachtige samenwerkingen zoals deze kunnen we ons doel om nummer 1 te worden bereiken en hiermee ons distributieplatform versterken.” aldus Pierre Frederic Roulot, CEO Louvre Hotels Group en Jin Jiang Europe.
Dominique Desseigne, CEO van Barrière vertelt: ‘’Dit nieuwe partnerschap maakt deel uit van onze internationale ontwikkelingsstrategie en versterkt onze positionering als een belangrijke speler in de luxe hotel- en vrijetijdssector. Deze commerciële samenwerking met Louvre Hotels Group zal de ontwikkeling van de Aziatische clientèle in onze hotels versnellen, evenals de toenemende zichtbaarheid op internationale reserveringsplatforms.’’
Over Louvre Hotels Group
Met circa 2.500 hotels in 52 landen is Louvre Hotels Group één van de grootste internationale hotelketens. Louvre Hotels Group is in alle segmenten – van 1 tot en met 5 sterren – vertegenwoordigd. De keten voert de merken Première Classe, Campanile, Kyriad, Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip. Bovendien behoren de 5 merken van het Sarovar-netwerk in India ook tot de groep net als de 4 Chinese merken Metropolo, Jin Jiang, Bestay en Goldmet Inn en de Hôtels et Préférence group. De keten is eigendom van Jin Jiang International Holdings, een van de grootste bedrijven in de toerisme- en reissector in China. Zie voor meer informatie www.louvre-hotels.com.
Over Barrìere
Barrière is een merk waaronder de hotels, casino’s en restaurants van twee verschillende groepen, Groupe Lucien Barrière (GLB) en Société Fermière du Casino Municipal de Cannes (SFCMC) vallen. Opgericht in 1912 door François André en vervolgens verder ontwikkeld en beheerd door Lucien Barrière, Diane Barrière-Desseigne en Dominique Desseigne. Barrière is marktleider in Franse casino’s, een ijkpunt in de luxehotelindustrie en een wereldspeler op het gebied van ontspanning en entertainment. Tegenwoordig bezit Barrìere 34 Barrière Casinos, 18 Barrière Hotels (voornamelijk 5 sterren) en meer dan 120 bars en restaurants, waaronder de beroemde Fouquet’s in Parijs (met dochterondernemingen in Cannes, Toulouse, Marrakech, La Baule, Courchevel en Enghien-les) -Bains) en organiseert jaarlijks bijna 3.000 shows en evenementen. Verder serveert Barrìere jaarlijks 2 miljoen maaltijden en heeft het 15 spa’s, 1 thalassotherapiecentrum, 1 balneotherapiecentrum, 3 golfbanen en 2 tennisclubs. Het merk maakt steeds meer naam door haar wereldberoemde Resorts gelegen in vele populaire toeristische bestemmingen. * inclusief Le Carl Gustaf die in het laatste kwartaal van 2019 wordt geopend