Louvre Hotels Group opent als eerste Europese hotelgroep haar virtuele deuren voor de 750 miljoen gebruikers van betaalmethoden Alipay en Wechat Pay

Door het toevoegen van de Chinese betaalmethoden Alipay en Wechat Pay zet Louvre Hotels Group, o.a. verantwoordelijk voor Golden Tulip, haar strategie om in te spelen op de wensen van de Chinese gast voort. Als dochteronderneming van Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., is de groep de eerste in de hotelindustrie die zich richt tot deze markt en haar miljoenen gebruikers.

Eerder was Louvre Hotels Group de eerste hotelgroep die betalingen van de China UnionPay credit card accepteerde, nu is de groep de eerste die de gebruikers  van Alipay en Wechat – in totaal 750 miljoen mensen – in de gelegenheid stelt om hun verblijf te betalen via deze twee betaalmethoden.

Door deze innovatie op het gebied van betalen draagt de hotelgroep actief bij aan de doelstelling van de Franse regering om 5 miljoen Chinese toeristen in 2020 te verwelkomen. Meer in het algemeen past dit initiatief in de strategie om dichterbij de Aziatische klantenkring te komen.

Wechat Pay & Alipay
Wechat Pay is een mobiel betalingssysteem met meer dan 300 miljoen Chinese klanten. Wechat Pay is onderdeel van het grootste Chinese sociale netwerk, Wechat, dat bijna 800 miljoen gebruikers heeft. Al bijna 550 miljard dollar werd betaald via dit betalingsplatform dat al door één op de twee Chinesen wordt gebruikt. Het Alipay betalingsplatform behoort tot de Alibaba-groep en heeft meer dan 450 miljoen actieve gebruikers en dagelijkse transacties van in totaal meer dan 100 miljoen dollar.

Louvre Hotels Group voldoet samen met zijn partner Adyen – een jong bedrijf gespecialiseerd in betaalmethoden – aan de marktvraag door deze betaalmethoden te accepteren voor online voorafbetalingen. Na een proeffase in twee Parijse hotels wordt het systeem uitgebreid naar alle Europese hotels van de groep.

‘’Het verwelkomen van Chinese toeristen is essentieel om Frankrijk als bestemming aantrekkelijker te maken, daarom vinden wij het volstrekt natuurlijk om alles in ons vermogen te doen om de klantervaring van deze groep te vergemakkelijken. Door Alipay en Wechat Pay toe te voegen aan onze betalingsopties passen wij ons aan naar de behoeftes van deze groep.’’ Aldus Pierre-Frédéric Roulot, CEO van Louvre Hotels Group.

Over Louvre Hotels Group & Golden Tulip
Met ruim 1.175 hotels in 51 landen met een capaciteit van meer dan 100.000 kamers is Louvre Hotels Group  één van de grootste internationale hotelketens. Sinds begin maart 2015 is de keten eigendom van Jin Jiang International Holdings Co., Ltd een van China’s grootste toeristen- en reisconcerns. Golden Tulip, onderdeel  van  Louvre  Hotels  Group,  heeft  meer  dan  50  jaar ervaring  in  de hospitality industrie en heeft ruim 200 hotels in het midden-, hoog-, en luxe
segment. De merken Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip, bieden in Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië, het Pacifisch gebied en Amerika  een  internationale  standaard  aan  service  en  faciliteiten  met  een persoonlijke  touch. Louvre  Hotels  Group  voert  naast  Golden  Tulip  de  merken  Première  Classe,  Campanile en Kyriad. Louvre Hotels Group is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en  Tulip  Inn  (35  hotels),  Campanile  (20  hotels)  en  Première  Classe  (2  hotels). 

Zie  voor  meer informatie www.goldentulip.com of www.louvre-hotels.com.