Golden Tulip Weert maakt zicht klaar voor Golden Tulip’s nieuwe merkstrategie
Bij Golden Tulip Weert, gelegen in het centrum van de stad, is letterlijk gebouwd aan het ‘nieuwe‘ Golden Tulip. Een deel van de zalen is namelijk omgebouwd tot negen hoogstaande hotelkamers. Deze verbouwing staat geheel in lijn met de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip die door Louvre Hotels Group in het leven is geroepen om het label Golden Tulip nog beter te laten inspelen op de veranderende behoeften van hotelgasten. De sfeer die Golden Tulip voor de toekomst heeft geschetst is duidelijk terug te vinden in de kamers.
9 nieuwe hotelkamers
De nieuwe hotelkamers zijn voorzien van diverse technische snufjes. Zo kan je je telefoon draadloos opladen en zijn er lichtsensoren geïnstalleerd voor mensen die ’s nachts nog even het bed uitstappen. Je kan je verblijf personaliseren door je eigen muziek af te spelen op de televisie en is het tevens mogelijk je muziek te beluisteren via een box in de badkamer. Ook kunnen gasten hun favoriete Netflix serie volgen op de televisie. De koffiemachines en koffiecapsules zijn van Nespresso en door de luxueuze sanitair voorzieningen van Rituals kan Golden Tulip Weert een complete ervaring aanbieden. Voor deze voorzieningen is gekozen om alle gasten aangenaam te verrassen.
De doelgroep van Golden Tulip
De nieuwe merkstrategie is voor een deel gebaseerd op de wensen en behoeften van de ‘millennials’, de doelgroep van de toekomst. Millennials zijn geboren tussen 1981 en 2000, leven vrijwel geheel gedigitaliseerd en zijn op zoek naar unieke ervaringen. De leefwijze van de millennial zorgt voor een aantal eisen die gesteld worden aan een hotel die mee gaat met de nieuwe merkvisie van Golden Tulip.
“Het gaat om een mix van werk & fun. Tijdens het werk nemen ze regelmatig een pauze en hebben dan behoefte aan een hip drankje of een gezonde snack. Daarom kiezen we voor banken op de nieuwe kamers en geen fauteuils. De millennial werkt op de bank, kijkt even tv, eet wat in de bar en gaat weer verder. Voor onze interieurarchitect is het een prima inspiratiebron om een stijl te ontwikkelen die vernieuwend is zonder een enorme breuk met wat er al is. We zijn en blijven een provinciehotel en ik wil de gasten ook niet vervreemden. Herkenning, ook op dat vlak, is en blijft belangrijk.” Aldus, Fred Romeynders directeur van de Hotel- & Leisuregroep Zuid-Nederland.
Over Golden Tulip Weert
Dit charmante 4-sterren hotel ligt in het centrum van Weert, de grootste stad in centraal Limburg. Het hotel beschikt o.a. over meer dan 60 goed uitgeruste kamers, een brasserie-bar met een seizoensgebonden menukaart. De receptie is dag en nacht geopend om haar gasten te woord te staan. Voor meer informatie, zie: www.goldentulipweert.com.
Over Louvre Hotels Group & Golden Tulip
Met meer dan 1.200 hotels in 52 landen is Louvre Hotels Group één van de grootste internationale hotelketens. Sinds een jaar is de keten eigendom van Jin Jiang International Hotels. Golden Tulip is een onderdeel van Louvre Hotels Group, heeft meer dan 50 jaar ervaring in de hospitality industrie en heeft meer dan 200 hotels in het midden-, hoog-, en luxe segment. De merken Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip, bieden in Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië, het Pacifisch gebied en Amerika een internationale standaard aan service en faciliteiten met een persoonlijke touch. Louvre Hotels Group voert naast Golden Tulip de merken Première Classe, Campanile, Kyriad en Kyriad Prestige. Louvre Hotels Group is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en Tulip Inn (34 hotels), Campanile (20 hotels) en Première Classe (2 hotels). Zie voor meer informatie www.goldentulip.com of www.louvre-hotels.com.