CLIENT: LIDL NEDERLAND


BRIEFING

Aan het eind van de zomer vonden de Grand Vins de France weken plaats bij de Lidl, om de sterke prijs-kwaliteit verhouding van de wijnen van de supermarkt zichtbaar te maken. Tijdens deze twee weken verkocht Lidl Nederland meer dan vijftig Franse topwijnen, waaronder Puligny – Montrachet, Côte Rôtie, Château Giscours en andere grand crus, voor een scherpe prijs. De Grands Vins de France weken hadden van te voren de juiste aandacht nodig om bekendheid te creëren bij wijn drinkend Nederland.

CONCEPT

Wijnen van formaat verdienen een presentatie van formaat. We hebben een gerenommeerde pers proeverij georganiseerd, waarbij de wijnen in de spotlights stonden en als museumstukken werden gepresenteerd onder naam van Grands Vins de France. De beste sommelier van Nederland, Jan Willem van der Hek, verzorgde de wijnproeverij, waarvoor hij tien wijnen uit de collectie uitgekozen had.

RESULT

De wijnproeverij is goed bezocht door wijnjournalisten en bloggers. Er is zowel on- als offline veel aandacht geweest voor de Grands Vins de France weken in de landelijke en regionale bladen. Daarnaast is er online veel verkeer geweest over de wijnproeverij, met name op de sites van wijnjournalisten en wijnbloggers.

Geef een reactie