GATO NEGRO CAMPAGNE


Briefing

Gato Negro staat sinds jaar en dag in de top 3 van meest bekend wijnmerken wereld wijd. Er is nauwelijks een land waar de wijn niet wordt verkocht. Voorheen bekend van het zwarte katje om de nekhals van de fles is de Chileense producent de laatste jaren de weg in geslagen van duurzaamheid, innovatie en diversiteit met speciale pride etiketten in de zomer. Om de aandacht op de hele range van vier wijnen te richten werd gevraagd een speciale campagne voor Gato Negro te lanceren. 

Concept

Wij zagen Gato Negro als de ideale borrelwijn voor Nederland en borrelen thuis doe je met een…. Borrelplank. Dus bedachten we speciale Display voor de supermarkten van SuperUnie om de wijnen te presenteren met extra aandacht voor onze borrelplank campagne. 250 wijnliefhebbers maakten kans op persoonlijke borrelplanken waar de eigen naam werd ingebrand. Hiernaast de hoofdprijs: een honkbalclub, dispuut of elftal die de grootste borrelplank van Nederland. Drieënhalve meter hapjes, bites en knabbels met uiteraard een mooie selectie wijnen voor een lokale vrijwillige brandweer. Wat een borrel is dat geworden.

Resultaat

Een spraakmakende campagne voor de wijnwereld met 250 winnaars en een onvergetelijke megaplank borrel en een actiepagina met bijna 10.000 kliks.

Geef een reactie