Ook voor deze relatief nieuwe maar gerenommeerde Spaanse wijnregio hebben we veel losse activiteiten in de Benelux moeten annuleren of reorganiseren. Voor Ribera del Duero werken we meerdere jaren aan strategie, PR, PR events en PR trips, Social Media en vele B2B activiteiten en evenementen. Deze campagne wordt 100% gefinancierd door het collectief van de wijnproducenten zelf, dus we moeten ons concentreren op generieke promotie van de regio’s, niet op de individuele producenten of merken.
In de zomer, precies in de periode dat het was toegestaan, hebben we in samenwerking met 3*** chef Jacob Jan Boerma een zeer exclusieve foodpairing voor de Pers georganiseerd, waarbij we maximaal 30 individuele topjournalisten en bloggers hebben uitgenodigd. We hebben speciale Ribera Del Duero-etiketten op de fles gemaakt waar een kunstenaar de portretten van alle bezoekers had getekend, zodat ze allemaal hun unieke en persoonlijke fles Ribera del Duero ontvingen, wat een enorm succes was op Instagram en Facebook. Last but least hadden we een groot artikel gepubliceerd in de Telegraaf, onze grootste landelijke krant waarin bijna alle individuele deelnemers werden genoemd, die 400K aan PR-waarde opleverden voor één enkel persevenement.
Geef een reactie